SPARTAMET - SACHS

 Sparta w końcu 1982 roku wstrzymała produkcję motocykli aby w 1985 roku zapełnić odkrytą lukę w rynku rowerów, rozpoczęli produkcję roweru z silnikiem dwusuwowym o nazwie: Spartamet. Spartamet powstała w wyniku współpracy między producentem rowerów Sparta oraz producentem silników Sachs. Spartamet była głównym i dobrze prosperującym produktem sprzedaży przez firmę Sparta. Około roku 1990, całkowita roczna produkcja wynosiła około 100 tysięcy jednośladów, w tym 20000 Sparta Mets. . W 1999 roku Spartę robiona była przez 170 pracowników w ilości 80.000 (Spartamet) rowery o rocznych obrotach od 18 mln €, w tym samym roku zaczęły się problemy dla firmy Sparta i ich produktu jakim był Spartamet ponieważ Sachs wstrzymał dostawy silników do Spartamet, firma Sachs została też właśnie przejęta przez Winning Wheels, który produkował i sprzedawał już w tym czasie odwiecznego rywala Sparty - rowery marki Union, których popyt ciągle spadał. Dostawy bloków silnika zostały także całkowicie zatrzymane, ale jak zapowiedział Winning Wheels wytwarzanie ich zlecono włoskiej firmie, tak aby produkcja Spartamet została szybko wznowiona. Na zapowiedziane wznowienie dostaw bloków silnika firma Sparta musiała długo czekać. Miała jednak także dostęp do partii bloków dostarczonej z Chin, lecz elementy silnika nie mogły być stosowane w Europie z powodu prawie identycznego skopiowania oryginalnego produktu oraz nie spełniania norm technicznych. Firma Sachs widząc w tym naruszenie prawa znaku towarowego i patentów, złożył pozew w sądzie. W dniu 7 września 1999 r. Sąd Rejonowy w Zutphense  stanął po stronie Sachs, Sparta została obciążona karą i nakazem  zatrzymania produkcji Spartamet oraz wycofać z obiegu tysiące egzemplarzy już sprzedanych. Sparta w tym czasie przechodziła kryzys finansowy i nie miało możliwości finansowych na wykonanie wyroku sądu więc ogłosiła upadłość i bankructwo SPARTAMET.

 SAXONETTE - SACHS

Saxonette jest tworem Fichtel & Sachs ( Fichtel & Sachs Mannesmann Sachs był niemiecki dostawca motoryzacyjny z siedzibą w Schweinfurt) i Rowery Sachs ( to niemiecka marka motocykli firmy Norymberdze SFM GmbH, dawniej Sachs Automotive i Silnik Technologia GmbH) ich produktem głównym został dwusuwowych - silniki pomocniczy do rowerów. Pierwszy model o pojemności 60cc był produkowany w latach 1938/40, drugi model z 30cc  wlatach 1987-2011.
Druga seria Saxonette zaistniała w 1995 roku w Niemczech pod marką Hercules, wcześnie,j od 1987 roku produkowano je pod marką SpartaMet. Silnik Sachs 301 występował pod nazwą handlową Spartamet między innymi w latach 1993 oferowany na rynku w Holandii i Anglii do różnych typów rowerów.

Hudson Bike - SACHS

Norymberga, Niemcy - Hudson Bike to nowa nazwa na dla silnika Sachs co rowerów z silnikiem pomocniczym. Hudson Bike to firma która ratuje Sachs od zniknięcia z rynku, producent tych rowerów ma większość udziałów w e-rower "Produktions GmbH" w Norymberdze, firma będzie kontynuować produkcję silników, która kiedyś zajmował się Sachs. Pod marką Hudson Bike pojawią się na rynku nowe rowery z silnikiem pomocniczym (spalinowym i elektrycznym) będą produkowane w Norymberdze. Dla Hudson Bike wykonano w Chinach silniki na wzór SACHS'a dwu i cztero cylindorwe które teraz sprzedawane jako Hudson Bike.
Brittijn BV jest holenderskim hurtownikiem i importerem rowerów z silnikiem pomocniczym wykonanych przez Sachs FMT, gdy zobaczyli że jej działalność zaczyna słabnąć, Sachs nagle postanawia sprzedać znaczna część obrotów Brittijns opartą na rowerach napędzanych silnikami Sachs. Brittijn podpisał kontrakt z Hudson Bike GmbH, który daje właścicielom Hudson Bike możliwość nabycia większościowego udziału we własności Brittijn. Hudson Bike zainteresowanych zarówno produkcją rowerów z silnikiem pomocniczym (E-Bike) jaki i produkcją oraz dystrybucji na rynek Holandii, która była głównym odbiorcą e-rowerów z silnikiem pomocniczym Sachs.
Co się stanie z Sachs Fahrzeug- und Motorentechnik (FMT) GmbH, jest wciąż niejasne. Firma musiała ogłosić niewypłacalność w czerwcu 2006 roku, jednak zrobiła to dopiero w listopadzie, świat obiegła również informacja że znalazł się nowy inwestor i firma SACHS miała być przejęta przez Management Buy Out. Także nowy początek zaplanowano na 1 stycznia 2007 roku jednak, że tak się nie sałó, a według przedstawicieli z Brittijn BV, nowe plany nie zostały przedstawione odpowiednio firmie Sachs FMT.

W lutym 2007 roku, Azji Financial Group nabyła 99,5 proc udziałów w Sachs FMT. Cena zakupu nie została ujawniona. Inwestorzy, jak to wówczas nazywano w oświadczeniu prasowym Sachs chciał promować umiędzynarodowienie, a tym samym zapewnić miejsca pracy w Norymberdze.
Sachs Fahrzeug- und Motorentechnik GmbH i działał na rynku jako Rower Sachs. Firma była następcą w podziale silnikowym Hercules-Werke, który słynie z lekkich motocykli i motorowerów w Niemczech a topowym modelem jest "Prima 5".

Jedyne informacje jakie udało mi się znaleźć to takie że rower z silnikiem sachs (hudson bike) były produkowane jeszcze w latach 2009 - 2011